Maia Creus

Maia Creus Castellana és doctora de la facultat de geografia i historia de la Universitat de Barcelona (UB) i llicenciada en filosofia i lletres por la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Ha impartit docència a la UAB i a la UB i actualment és professora agregada a l’Escola Superior de Disseny (ESDI) de la Universitat Ramon Llull.

És membre de DUODA – Centre d’investigació de Dones de la Universitat de Barcelona. Forma part del grup d’investigació La Autoria en Escena: Análisis Teorico-Metodológico de la Representaciones Mediales del Cuerpo/Corpus Autoral (1916-1919), dirigit per la doctora Meri Torres (Grup Cos i Textualitat, Universitat Autònoma de Barcelona). També forma part del grup investigador TADD-Teoria, Anàlisis, Disseny, Desenvolupament, reconegut per la Universitat Ramon Llull.

Amb el recolzament i patrocini de la Fundació Ars de la Sabadell i la col·laboració del Museu d’Art de Sabadell, és directora de la línia de investigació Cultures d’Arxiu – Noves narracions sobre Art Contemporani, amb diversos projectes ja realitzats. En aquest marc actualment du a terme la investigació “Fina Miralles: paraules fèrtils”, basat en l’Arxiu Textual Fina Miralles dipositat al MAS i a la FARS.

És membre de l’Associació de Crítics d’Art de Catalunya, investigadora cultural i comissaria independent. També forma part del consell de redacció de la revista Quadern de les Lletres, les Arts i les Idees, editada per la Fundació Ars.